dimarts, 1 de setembre del 2009

1 de setembre de 2009. Comença el curs.


Dia de retrobaments i cordialitat. M'ha emocionat veure l'alegria d'una professora que havia perdut la destinació al centre i després d'un parell d'anys ha pogut tornar. Aquest matí hi havia autèntic afecte i complicitat entre molts companys.

La novetat d'aquest any son alguns grups d'alumnes que començaran a treballar amb ordinadors personals, amb programes i llibres digitals. És un canvi transcendental, potser com quan els primers llibres impresos van arribar a una aula.
No hi ha programes/llibres de plàstica, les editorials no han tingut temps de preparar-los. Hem sembla que tot el procés ha estat precipitat, improvisat i l'aplicació dins de l'Institut, poc transparent. La bona fe de les famílies i la bona voluntat dels professors ho farà tirar endavant. Ha d'anar bé perquè la realitat empeny. Sempre ens quedaran el paper, el llapis,la paraula i un llibre, amagats a la màniga de l'experiència.






1 comentari:

  1. Hola Assumpta, sóc la Ingrid Bolaño, una exalumna dels teus primers anys a Valls.
    M'he topat amb aquest blog ja que estic fent una "Història de vida sobre la meva educació artística" pel màster de formació del professorat, i estava rememorant tots aquells moments i tot el que vaig aprendre amb les classes i el treball de recerca que vaig fer amb tu de l'escultura de Marca d'aigua de Sergi a la Pineda, te'n recordes??

    Jo tinc un bon record d'aquella època tot hi que també va ser un moment dur a nivell personal, però m'ha fet molta gràcia trobar aquest blog i escriure't.

    Jo vaig estudiar Belles arts i després he estat viatjant i vivint a diferents llocs i ara he tornat a Barcelona a fer aquest màster pq de sobte i potser perquè m'estic fent gran, he pensat que estaria bé tocar de peus al terra. Cada cop m'adono més que m'agrada treballar amb nens i adolescents i obrir alguna porta al meu futur no em sembla malament, així que aquí estem.

    Espero que et vagin molt bé les coses fora de les aules, segur que igualment segueixes posada en mil temes.

    T'adjunto un blog on tinc penjats alguns quadres i expos que he fet després de la carrera, per si vols criticar una mica, tot hi que ara ho tinc una mica aturat.

    http://ingridgrid.blogspot.com/

    ResponElimina